לא סתם עוד טיול שנתי- מסע ישראלי

הטיול השנתי הרגיל לכאורה, הוכיח שהוא לא סתם עוד טיול שנתי אלא מסע.

מסע ישראלי מבראשית הוא פרויקט ישראלי שמטרתו גיבוש הזהות העצמית וחיזוק הזהות היהודית והציונית של בני הנוער התיכוניסטים בארץ על ידי מסע בן שבוע ימים ברחבי הארץ. ב-28.1 יצאנו לטיול וההרגשה שלנו הייתה :"זה רק עוד טיול שנתי רק ארוך יותר". שמענו שמועות האומרות שזה מסע אחר שזה לא סתם טיול, אך לא ממש התייחסנו למה שאמרו ורק לקראת סוף המסע הבנו שמה שתיארו לנו הוא באמת נכון. המסע שלנו התחיל בישיבה בעוד אוטובוס טיולים קלסטרופובי ומחניק אליו עלינו ב2 בלילה ונסענו לאמצע שום מקום או בשמו המוכר על ידי המדריכים: הר ארדון. בחמש בבוקר, כשאנחנו קופאים מקור על ההר ,  החל החלק הראשון  של המסע שנקרא "אני ועצמי". בחלק זה פגשנו את המעגלים , במעגלים האלה ישבנו לאורך כל המסע ומהם למדנו , לקחנו והרגשנו את עוצמת המסע.

לקראת סוף המסלול ההררי, הבנו שלהיות לבד יכול להיות דבר טוב, וגם שלהסתדר לבד לא היה דבר נוראי בשבילנו- הכנו לעצמנו את ארוחת הערב , ושרדנו את הקור הלילי של המדבר באוהל קטן וצפוף. כשקמנו ,עלינו על האוטובוסים ועצרנו בדימונה שם יישמנו את יום  "אני והקהילה", בו  גילינו שיש עוד אנשים מסביבנו. נתנו מעצמנו וקיבלנו בחזרה כשתרמנו  לקהילת הקשישים, בבתי תמחוי או כשביקרנו ילדים אוטיסטים ואף בקהילה הכי קרובה אלינו- החברים שלנו.

המשך המסע שלנו :

החלק השני של היום היה ביער בו שיחקנו במשחקי ילדים-שיחקנו בכדור ובחישוקים, בעזרתם התגבשנו והכרנו אחד  את השני. בילינו יחד את הלילה במאהל ענק וחמים שבו סוף סוף נכנסו למקלחת וכמובן, ישנו במעגל. לאחר מכן, יום "אני והעם בארץ", בו התחברנו לציונות ולמדינה, לסיבה שאנחנו בארץ, וחגגנו ערב מסע בו פגשנו שני בתי ספר שעברו את אותו המסע. יחד רקדנו, שרנו וצפינו בהופעות וסרטונים שהכינו מדריכי המסע. מערב המסע באולם החמים הגענו לאזור ירושלים המושלג והמקפיא, שם הלכנו לכותל והתחברנו לצד הדתי שלנו .

ביקרנו בהר הרצל, הדלקנו נרות נשמה בקברים, והשתתפנו במעגל הכי חשוב , הכי מרגש והכי מחבר שהיה לנו מאז תחילת המסע שנקרא-" מעגל העין הטובה". במעגל זה, היינו אמורים לתת מילה טובה, מחמאה, לילד שיצא לנו בהגרלה.  הדבר הגיע לשיחות מעמיקות בין חברים שהיו ביניהם ריבים והם נפתרו וחברים שהתרחקו והתקרבו. בכינו וצחקנו ומאוד התחברנו האחד לשני ויחד העברנו את כל השבת ובצאתה, כבר לא רצינו לחזור הביתה .

המסע הזה לימד אותנו הרבה על החיים ונתן לנו נקודות למחשבה. הבנו וראינו שאנחנו גם יכולים להיות עצמאיים ולהיפתח יותר לחברויות חדשות, ולא להיות סגורים כלפי אחרים וגם כלפי עצמנו. המסע הזה הוא דבר שלא נרצה לשכוח אלא נרצה לזכור איך שצעדנו בדרך חדשה שלא הכרנו אז.